Nieuws

Linkbuilden

vrijdag, 24-3-2017  

Als jij voor jouw bedrijf een website hebt, en wie heeft dat tegenwoordig nu niet, dan kan het heel zinvol zijn om aan de slag te gaan met linkbuilden. Waarom is dit nu belangrijk? Het is een van de manieren om ervoor te zorgen dat je een betere score behaalt in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is iets wat iedereen natuurlijk wil bereiken, op internet kun je immers heel veel potentiële klanten bereiken en een hoge score in Google helpt daar zeker aan mee. Je richten op linkbuilden en andere zoekmachine optimalisatie activiteiten is dus echt van belang. Als je iets opzoekt op internet, dan bekijk je vaak immers enkel de websites die het hoogst geplaatst zijn. Dat is niet vreemd, dat doen we eigenlijk allemaal. Sta jij daar met jouw onderneming niet tussen, dan is de kans klein dat jij nieuwe klanten weet te bereiken. Door jouw score in de zoekresultaten te verbeteren, kun je er dus voor zorgen dat je veel meer omzet via internet binnen haalt. Voor een goede score tellen verschillende zaken mee, zoals een website die logisch ingedeeld is, duidelijke teksten en de tijd die mensen op jouw pagina doorbrengen. Maar ook linkbuilden is een van de factoren die een rol kunnen spelen.

Wat houdt linkbuilden in?

Er zijn dus verschillende manieren om te zorgen voor een hogere score in Google:

  • linkbuilden
  • goede indeling van de website
  • teksten die volgens SEO geschreven zijn
  • lange bezoektijd van jouw pagina

Hier hebben we het vooral over het eerste, het linkbuilden. Wat houdt dit nu eigenlijk in? De basis is heel simpel, namelijk ervoor zorgen dat andere websites links opnemen naar jouw site. Als er vaak naar jou verwezen wordt, dan maakt Google hier namelijk uit op dat jouw pagina belangrijk is. In het verleden was het ook zo dat alleen de hoeveelheid links belangrijk was, hoe meer backlinks jij wist te krijgen, hoe hoger jouw score werd. Dit leidde er echter toe dat er speciale pagina’s werden gecreëerd die eigenlijk helemaal geen inhoud hadden, maar alleen tot doel hadden om zoveel mogelijk links te plaatsen. Dit werd natuurlijk opgepikt door de mensen achter de zoekmachine en daarom is de ranking op basis van backlinks ook veranderd. Nu telt niet alleen maar meer het aantal links mee, maar ook de kwaliteit van de pagina’s waar ze op staan. Dat maakt dat er toch iets meer bij linkbuilden komt kijken.

EuroCommerce voor goede linkbuilding strategie

Wil je hier zelf mee aan de slag gaan, dan is het dus belangrijk dat je ervoor zorgt dat je enkel over sterke backlinks beschikt. Pak jij het linkbuilden op een verkeerde manier aan, dan verbetert dit jouw ranking niet, maar kan het deze zelfs verslechteren. Google ziet het dan als een soort van spam en geeft jouw een lagere score. Dat wil je natuurlijk absoluut voorkomen! Hoe doe je dat nu? Je kunt ervoor kiezen om jezelf goed in te lezen in linkbuilden, in de do’s en de don’ts, om te voorkomen dat je de fout in gaat. Maar dit is natuurlijk wel veel werk en je weet dan nog niet zeker of je een goed resultaat haalt. Een betere optie kan het dan zijn om dit uit te besteden aan een echte specialist op dit gebied, zoals EuroCommerce. Zij weten als geen ander hoe linkbuilden het best aangepakt kan worden en zij kunnen er dan ook voor zorgen dat jij zeker zult stijgen in de zoekresultaten. EuroCommerce is dus een uitstekende keus voor ieder bedrijf dat graag de score in de resultaten van zoekmachines verbeterd ziet worden.


Comments are closed.